Ηρθε για λίγες ώρες στην Αθήνα και ανέτρεψε τους ρυθμούς της πόλης, αναστατώνοντας οποιονδήποτε την πλησίαζε σε απόσταση 100 μέτρων. Μετά την φήμη ότι εγκαταλείπει την πασαρέλα (φήμες, απλώς φήμες, λέει), την αναγγελία του γάμου της (και πάλι φήμες, επιμένει), την αποκλειστική εμφάνιση της στο Μιλάνο στο σόου των Dolce & Gabbana (αυτό και να θέλει δεν μπορεί να το διαψεύσει) και στην Αθήνα για την εντυπωσιακή επίδειξη μόδας της Σήλιας Κριθαριώτη, όλα προμηνύουν μία συνέντευξη με σασπένς, κάτι σαν ένα παιχνίδι χωρίς κανόνες, θάρρος ή αλήθεια, εντός έδρας.
Ένα απλό, χαμογελαστό κορίτσι, αυθόρμητο και προσγειωμένο στην κουβέντα, μία άψογη επαγγελματίας την ώρα της δουλειάς που φλερτάρει με τον φακό και γνωρίζει όλα τα μυστικά μπροστά και πίσω από την κάμερα. Την ώρα της φωτογράφησης, μόλις ανάψουν οι προβολείς της πασαρέλας, η Ζιζέλ μεταμορφώνεται. Ακόμη και το βλέμμα της αλλάζει. Τι απέγινε το ατίθασο κορίτσι που έλεγε διαρκώς μυστικά στη Σήλια σαν δύο φίλες που γνωρίζονταν χρόνια, η 20χρονη κοπέλα που συστηνόταν σε όλους με ενθουσιασμό, λέγοντας «Hi, I’m Gisele», με αγαπημένη της φράση «OK cool». Είναι το ίδιο κορίτσι που μόλις βλέπει τα τρία εξώφυλλα της Vogue Hellas με το πρόσωπο της, τα χάνει. Θέλει να τα στείλει, λέει, στους γονείς της στην Βραζιλία. «Τα κρατάνε όλα, έχουν φτιάξει κάτι σαν μουσείο Ζιζέλ».
Δεν τολμώ φυσικά να την ρωτήσω για τα ελληνικά μουσεία, όπως συμβαίνει συχνά στις συνεντεύξεις Τύπου όπου οι ερωτήσεις προς τους ξένους προσκεκλημένους περιορίζονται στην ελληνομάθεια. Για την Ελλάδα δεν ξέρει πολλά, άλλωστε είναι η πρώτη της φορά, έχει ακούσει για την ελληνική μόδα, έχει βαρεθεί να ακούει τους φίλους της να μιλούν για τον κρυμένο παράδεισο, τα ελληνικά νησιά και την Ακρόπολη, «που βλέπω ακριβώς έξω από το παράθυρο μου στο ξενοδοχείο. It’s really cool».
Δεν είναι πάντα τόσο ενθουσιώδης. Τελευταία έχει επιλέξει να απέχει. Η Ζιζέλ ήρθε στο peak της καριέρας της για να ταξιδέψει την ελληνική μόδα στον κόσμο. Για την εμφάνιση της στο σόου, έφερε μαζί της τον προσωπικό της κομμωτή και μακιγιέρ ενώ δεν σταμάτησε να συμβουλεύεται τον Μάσιμο, τον ατζέντη της. Φεύγοντας δεν θα μπορούσε παρά να κρατήσει δύο φορέματα με την υπογραφή της σχεδιάστριας, μοναδική ανάμνηση μίας λαμπερής συνεργασίας.
Είναι περιζήτητη και δεν το κρύβει. Οι μετοχές της ανεβαίνουν ολοένα και περισσότερο, ειδικά μετά τις φήμες περί αποχώρησης. Η διπλή ζωή της Ζιζέλ. Εχει πει πως για να επιβιώσει ένα μοντέλο πρέπει να αλλάζει διαρκώς, σαν αληθινός χαμαιλέων. Την ρωτάω πόσες θυσίες είναι διατεθιμένη να κάνει. Πόσο θα επέτρεπε στον εαυτό της να αλλάξει: «Ηδη τα τελευταία χρόνια δουλεύω εντατικά στην Ευρώπη και στην Αμερική. Συμφωνώ ότι ένα μοντέλο πρέπει να μεταμορφώνεται χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να φτάσει στα άκρα. Ο Μάσιμο με ξέρει χρόνια, είχα πάντα τα ίδια μαλλιά, δεν τα κόβω ποτέ, απλά αλλάζω το χρώμα τους. Ορισμένα κορίτσια το κάνουν γιατί έτσι νομίζουν ότι θα απογειωθούν. Εγώ θα φορέσω περούκα μόνο αν χρειαστεί αλλά δεν θα κόψω αγορίστικα τα μαλλιά μου για να γίνω σαν τον ET, μία εξωγήινη, μόνο και μόνο για να ικανοποιήσω την παράνοια κάποιου. Γιατί, εσύ πιστεύεις ότι θα έπρεπε να κουρευτώ;»
Μάλλον δεν θα της το συνιστούσα. Την έχω δει στις διαφημιστικές καμπάνιες με κοντά μαλλιά και αγορίστικο στυλ και σίγουρα την προτιμώ όταν είναι ο εαυτός της. Σε δημοσκόπηση για το αν θα πρέπει να αλλάξει κόμμωση, το 78.7% απάντησε όχι ενώ μόλις το 21.3%, σε σύνολο 842 ερωτηθέντων, έδωσε θετική απάντηση.
«Στο τέλος της ημέρας, όσους ρόλους κι αν αλλάξει, θα είναι η Ζιζέλ», μου λέει εμπιστευτικά ο Μάσιμο. Στην διαφημιστική καμπάνια για τα γυαλιά ηλίου Dolce & Gabbana άλλαξε ακόμη και κόμμωση για να γίνει αγνώριστη. Την είδαμε ξανθιά, μελαχρινή, με μπούκλες, με μαλλιά πράσο, ακόμη και χτενισμένη σε στυλ rastafarian. Κι εκείνη σα να διαβάζει τη σκέψη μου περί μεταμορφώσεων μου λέει: «Είμαι υπέρ των αλλαγών. Αν είσαι ο ίδιος άνθρωπος σε κάθε φωτογραφία ή κάθε σόου, τότε θα βαρεθείς πρώτος από όλους τον εαυτό σου. Σημασία έχει να περνάς καλά».
Και η ίδια; Περνάει καλά; Αληθεύει πως εγκαταλείπει την πασαρέλα; «Είναι ψέμα. Αγαπώ τη δουλειά μου, αγαπώ αυτό που κάνω, δεν πρόκειται να τα παρατήσω. Σίγουρα θα εγκαταλείψω την μόδα κάποια στιγμή αλλά μάλλον είναι πολύ νωρίς για να αποσυρθώ». Τον λόγο έχει ο Μάσιμο, ο φύλακας-άγγελος της: «Η Ζιζέλ έχει την μεγαλύτερη ζήτηση από οποιδήποτε άλλο μοντέλο. Ακόμη κι αν ήθελε να τα παρατήσει, δεν θα την αφήναμε εμείς. Η Ζιζέλ ενδιαφέρεται πλέον για την ποιότητα και όχι για την ποσότητα», συμπληρώνει ο Μάσιμο για να είναι πιο σαφής.
«Βαρέθηκα να τρέχω από τον έναν σχεδιαστή στον άλλον, να σηκώνω το κινητό μου όλη την ώρα και να έχω διαρκώς κάποιον να μου καίει το κεφάλι με ένα σεσουάρ. Θέλω να πιστεύω ότι υπάρχει ζωή μετά την πασαρέλα». Αυτό γράφτηκε σε ιταλική εφημερίδα. Και η ίδια πώς το δικαιολογεί; «Μπορεί και να το είπα, αν και όχι ακριβώς έτσι. Ο Τύπος διαστρεβλώνει ό,τι λέω. Δεν ξέρω από πού βγαίνουν αυτά τα συμπεράσματα, ποιος διαδίδει αυτές τις φήμες.»
Νοιάζεται πολύ για την εικόνα της. Την ώρα της συνέντευξης, καπνίζει αλλά ζητά ευγενικά από τον φωτογράφο να βγάλει φωτογραφίες με το τσιγάρο στο χέρι. «Θα τα δει η μαμά μου και θα στενοχωρηθεί», μου λέει σαν παιδί που φοβάται μην την μαλώσουν και την βάλουν τιμωρία. Με το ξεβαμμένο τζιν της και το λιλά τι-σερτ, μοιάζει ακόμη πιο μικρή.
Κι όμως. Σύμφωνα με το Rolling Stone, είναι η ωραιότερη γυναίκα στον κόσμο. Η Ζιζέλ βρίσκεται στην 84η θέση στη λίστα των 100 διασημότερων ανθρώπων παγκοσμίως του περιοδικού Forbes, πιο πάνω ακόμη και από την Κρίστι Τέρλινγκτον, τον Τζορτζ και την Μπάρμπαρα Μπους. Σύμφωνα με το GQ είναι η πιο πολυπόθητη γυναίκα στον κόσμο ενώ έχει φωτογραφηθεί στο εξώφυλλο της βρετανικής Vogue με τον Ρόμπι Γουίλιαμς γυμνό και στην αμερικάνικη με τον Τζορτζ Κλούνεϊ ενώ έχει συναντήσει ακόμη και τον Μπιλ Κλίντον.
Της ζητάω να δώσει η ίδια έναν τίτλο στον εαυτό της: «Ένα πολύ απλό κορίτσι». Πώς νιώθει αυτό το απλό κορίτσι όταν το φλερτάρουν οι πιο ισχυροί άντρες του πλανήτη: «Θεωρώ ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίδιοι. Δεν τους αντιμετωπίζω σαν διασημότητες. Ο Μπιλ Κλίντον με την Χίλαρι μου έστειλαν Χριστουγεννιάτικη κάρτα. Ο Ρόμπι Γουίλιαμς είναι θεότρελος, χόρευε όλη την ώρα στην φωτογράφηση, ο Τζορτζ Κλούνεϊ είναι τόσο γλυκός που έλεγε διαρκώς ότι έμοιαζε για μπαμπάς μου. Δεν έχω πει ποτέ μου, «Ω Θεέ μου, θα συναντήσω τον Πλανητάρχη». Ξέρω ότι όλα αποτελούν κομμάτι της δουλειάς μου».
Δεν είναι μόνο τυχερή, πολυπόθητη, γνωστή με το μικρό της όνομα σε όλο τον κόσμο. Είναι και η πιο ακριβοπληρωμένη. Αρχικά σηκωνόταν από το κρεβάτι για $2500 την ώρα, διεκδικούσε $50.000 για ένα σόου, $600.000 για ένα σημαντικό συμβόλαιο. Η Ζιζέλ τώρα αρνείται να ξυπνήσει για λιγότερο από $20.000 ενώ λέγεται ότι βγάζει $7000 την ώρα ενώ ακούστηκαν εξωπραγματικά ποσά για την μετάκληση της στην Αθήνα.
Μπορεί το κασέ της να είναι εξαιρετικά υψηλό, όμως υπάρχει και ανταγωνισμός. «Πρέπει να ελίσσεσαι για να επιβιώσεις», λέει. «Να γνωρίζεις ότι η ιστορία που θα δημιουργήσεις με τον συγκεκριμένο φωτογράφο για το συγκεκριμένο περιοδικό θα είναι διαφορετική από εκείνη που θα έχεις την επόμενη μέρα». Δεν μπορεί να κάνει και διαφορετικά. Τα πρότυπα πλέον αλλάζουν από σεζόν σε σεζόν στην βιομηχανία μόδας. Αν και ασχολείται επαγγελματικά με το μόντελινγκ από τα 14 της, η μόδα δεν υπήρξε η πρώτη της επιλογή: «Πάντα ήθελα να γίνω βολεϊμπολίστρια».
Ακούστηκε ότι θέλει να παίξει στον κινηματογράφο. Της ζητάω να μου εξηγήσει την εμμονή των μοντέλων με το σινεμά. «Δεν έχω σκεφτεί να γίνω ηθοποιός. Όλα τα μοντέλα στρέφονται στη μεγάλη οθόνη γιατί είναι ένας κόσμος πολύ κοντά σε αυτόν της μόδας, και είναι κάτι που προϋποθέτει να νιώθεις αυτοπεποίθηση. Όμως έγω, όταν αποσυρθώ από τη μόδα, θέλω να ασχοληθώ με κάτι τελείως διαφορετικό. Δεν θέλω να ταξιδεύω διαρκώς και να ζω σε φρενήρεις ρυθμούς, θέλω να ζήσω όπως όλοι οι άνθρωποι».
Το είχε ήδη δηλώσει άλλωστε και στην αμερικανική Vogue μετά τη βράβευση της το 1999 ως το μοντέλο της χρονιάς των VH1/Vogue Fashion Awards: «Είμαι ένας φυσιολογικός άνθρωπος με προσωπική ζωή και το μόντελινγκ είναι απλώς το επάγγελμα μου.» Κάπως έτσι κυκλοφορούν οι φήμες. «Είπαν ότι θα πάω στο Χόλιγουντ, μόλις μετακόμισα στο Λος Αντζελες. Ξέρεις πως είναι η Νέα Υόρκη. Εγώ ήθελα ήλιο, φοίνικες, ωκεανό, καλύτερη ποιότητα ζωής, γι’αυτό και αποφάσισα να μείνω στο LA. Όμως αυτό δεν ήταν αρκετό για ορισμένους. Επρεπε να βγάλουν την είδηση».
Την ρωτάω πως νιώθει τώρα που όλα κορίτσια ονειρεύονται να μοιάσουν όταν μεγαλώσουν στην Ζιζέλ. «Είναι μεγάλο βάρος για μένα. Γιατί είμαι ένας φυσιολογικός άνθρωπος, δεν διαφέρω καθόλου από σένα ή την Σήλια. Ο κόσμος βλέπει την εικόνα και νομίζει ότι έτσι είσαι και στην πραγματική σου ζωή. Όταν πηγαίνω στην Βραζιλία και βλέπω τόσες κοπέλες να ντύνονται και να χτενίζονται ακριβώς όπως εγώ, τρομάζω. Θέλω να τους πω, σας ευχαριστώ πάρα πολύ που σας αρέσει ό,τι κάνω, αλλά καλύτερα να ψάξετε να βρείτε τον εαυτό σας. Αυτό έκανα κι εγώ. Υπήρξα πάντα διαφορετική, δεν προσπάθησα να μιμηθώ κανένα άλλο μοντέλο, ήθελα μόνο να μοιάσω στη μαμά μου.»
Είναι καλό κορίτσι... Αδιαφορεί για τις κοσμικές συναντήσεις και το μόνο που την ενδιαφέρει είναι η φιλανθρωπία. Στην Βραζιλία ίδρυσε ένα ίδρυμα για τα κωφάλαλα παιδιά σε ένα κτήμα που της παραχώρησε ο πατέρας της. Ως επώνυμο προϊόν πουλάει το όνομα της.
Μετά τον Πελέ και τον Σένα, είναι σήμερα το σημαντικότερο εξαγώγιμο προϊόν της γενέτειρας της. Η Ζιζέλ πουλάει. Τα πράγματα όμως δεν ήταν πάντα έτσι. Οταν πρωτοπήγε το 1996 στη Νέα Υόρκη, δεν είχε ούτε σκυλάκι και τα αγγλικά της επαρκούσαν μόνο για να βρει το δρόμο για τις πρώτες της φωτογραφήσεις. Η ζωή της άλλαξε στην πρώτη της επίσκεψη στο ΜcDonald’s της «μεγαλούπολης», στο Σάο Πάολο. Τότε την ανακάλυψαν. Στο χωριό που μεγάλωσε μαζί με τις πέντε αδελφές της, στην Οριζοντίνα της Βραζιλίας που δεν έχει παραπάνω από 17.000 κατοίκους, η ίδια λέει για τον εαυτό της πως «έμοιαζα με ασχημόπαπο. Τα αγόρια συνήθιζαν να με κοροϊδεύουν. Ηταν φρικτό. Με φώναζαν Ολιβ Οϊλ». Δεν υπήρξε ποτέ ανορεξική γιατί στο σχολείο ήταν τόσο αδύνατη που την φώναζαν «σκελετό», «έμοιαζα με κουνούπι, τα πόδια μου είχαν το ίδιο πάχος με τα χέρια μου».
Αν και την ανακάλυψε το Elite, κανείς δεν ξέρει τι συνέβαλε στην απόφαση της να αλλάξει πρακτορείο μοντέλων. Ο John Casablancas πάντως δήλωσε πως δεν έγινε σούπερ μοντέλο μόνο χάρη στην εξωτερική της εμφάνιση, υπονοώντας διάφορα, ενώ επιπλέον ζήτησε και αποζημίωση $15 εκ. για την αποχώρηση της.
Δεν είναι ο μόνος δυσαρεστημένος μαζί της. Λέγεται ότι ο Roberto Cavalli της έδωσε τσεκ έναντι $20.000 για να εμφανιστεί στην επίδειξη του κι εκείνη μετα του ζήτησε $50.000 ενώ έφυγε έξαλλη από το σόου του Helmut Lang, φωνάζοντας «Δεν έχω χρόνο για τέτοιες αηδίες» όταν διαπίστωσε ότι της είχε δώσει μόνο ένα ρούχο να φορέσει. Οσο για το πλούσιο μπούστο της, πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι υποκλίνονται στην τελειότητα της πλαστικής χειρουργικής. «Ποιο μοντέλο από την Βραζιλιά αρνείται ότι έκανε ρινοπλαστική; Ξεχνάει τι γίνεται όταν λέει κανείς ψέμματα;», έγραφε έγκυρο περιοδικό.
Ξέρουμε τα πάντα γι’ αυτήν. Πως είναι αριστερόχειρας, τις διαστάσεις της (36-24-35), το ύψος της (5’11), πως έχει ένα τατουάζ. Μετά τη συνέντευξη μας νιώθω σα να την γνωρίζω καιρό. Μου λέει πως το ίδιο ένιωσε κι αυτή. Η ιστορία της περνάει από μπροστά μας σαν roller coaster. Αντικατέστησε τη Λίντα, τη Ναόμι, την Σίντυ, την Κρίστι και όλα τα τοπ-μόντελ μαζί. Οι πρώτοι σχεδιαστές που την εμπιστεύτηκαν ήταν Βρετανοί, ο Antonio Berardi και ο Alexander McQueen, ερμηνεύοντας ρόλους ζωής. Λέω να επιμείνω λίγο ακόμη για τον κινηματογράφο αφού ξέρω ότι κάποια στιγμή θα ενδώσει τελικά. Την ρωτάω ποιος θα ήταν ο ιδανικός ρόλος για το ντεμπούτο της. «Θα ήθελα έναν μικρό ρόλο σε μία ταινία με σασπένς και δολοπλοκίες. Για αλλαγή, θα μπορούσα να παίξω τον ρόλο μιας μέγαιρας, που ζει για να δημιουργεί καταστάσεις, ακριβώς αυτό δηλαδή που δεν είμαι στην πραγματικότητα. Δεν θα είχε νόημα να κάνω πάλι την ωραία και μοιραία αφού ουσιαστικά θα ήμουν ο εαυτός μου.» Μια Τζόαν Κόλινς γεννιέται; «Με την κατάλληλη περούκα, γιατί όχι;»